Prima paginăAnunțurifebruarie 2024 › Ședința GdL Reglementări din luna februarie
12 februarie 2024 • Agenda O.A.R. București

Ședința GdL Reglementări din luna februarie

Vineri, 9 februarie, a avut loc prima ședință din acest an a Grupului de Lucru (GdL) Reglementări. Cele două subiecte aflate pe agenda membrilor grupului au privit activitatea de emitere a Dovezii de înregistrare a proiectelor la OAR și sunt legate de atribuțiile Filialei București, așa cum sunt ele prevăzute la art.4, alin.(1), literele a), b) și d) din Regulamentul de organizare și funcționare a Filialei Teritoriale București a Ordinului Arhitecților din România.

Primul subiect a fost legat de stabilirea categoriei de importanță a construcțiilor

Discuția a apărut în contextul prevederilor art. 9 din Legea 50/1991 prin care se face o delimitare a ariilor de competență în ceea ce privește însușirea și semnarea documentațiilor tehnice, și ca urmare a unor cazuri recurente în care s-a constatat o inabilitate din partea unor membri ai filialei de a stabili corespunzător, prin aplicarea cerințelor și a criteriilor de evaluare specifice, categoria de importanță a construcțiilor proiectate. 

S-a dezbătut posibilitatea dezvoltării unui instrument de lucru, accesibil din websiteul Filialei București, prin care membrii să fie ajutați în aplicarea corespunzătoare a Metodologiei de stabilire a categoriei de importanță a construcțiilor (Metodologie prevăzută în Regulamentul pentru stabilirea categoriei de importanță a construcțiilor aprobat prin HG 766/1997). 

În urma discuțiilor, în contextul modificărilor prevăzute prin CATUC, prin care urmează a se trece la folosirea sistemului Claselor de Consecință, s-a ajuns la concluzia că efortul pentru dezvoltarea unei asemenea aplicații nu se mai justifică, îndrumarea membrilor filialei putând fi realizată, atunci când este cazul, prin dialog direct cu aceștia.  

Al doilea subiect a fost legat de clarificarea procesului de verificare a cererilor de emitere a dovezilor. 

A fost discutată o primă propunere de checklist, cu puncte aplicabile informațiilor furnizate prin cererea de dovadă prin care să fie prezentat și explicat fiecare aspect luat în considerare atunci când se face verificarea cererii din SIOAR. 

Membrii GdL Reglementări au punctat prin opinii necesitatea clarificării limitelor prevăzute de lege cu privire la verificare și au subliniat că aceasta nu trebuie să genereze procese birocratice excesive sau inutile.