Prima paginăAnunțuriiulie 2022 › Proiect pentru publicitatea comercială din București
13 iulie 2022 • București

Proiect pentru publicitatea comercială din București

Miercuri, 12 iulie, a avut loc evenimentul de prezentare a Ghidului de Publicitate Comercială inițiat de către Primăria Sectorului 6. Ghidul își dorește să reglementeze modul în care sunt organizate vitrinele.

Filiala București a O.A.R. a participat la eveniment alături de primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, viceprimarul general, Stelian Bujduveanu, arhitecți șefi de sectoare, urbaniști, experți în arte plastice, consilieri, reprezentanți ai sectoarelor, ai industriei HoReCa.

Părerea unanimă a fost că trebuie să existe o unitate în ceea ce privește culorile, proporțiile, tipurile de font, dimensiunile de text.

Regulamentul va fi pus în dezbatere publică și apoi va fi supus aprobării Consiliului Local Sector 6, iar în paralel va fi pus și pe ordinea de zi a Consiliului General. Dacă va fi aprobat, se va aplica la nivelul întregului oraș.

Pentru a fi aplicat la nivelul Capitalei, consilierii generali ar trebui să-l transpună într-un proiect de hotărâre care apoi să fie votat de către CGMB. Dacă va avea suportul necesar, ghidul va deveni obligatoriu la nivel de București,  fiind un instrument care va putea sa ajute vizibil la îmbunătățirea aspectului orașului.

Principalele prevederi ale regulamentului de afișaj propus:

·         Limita de înălțime a firmei nu trebuie să depășească 25% din înălțimea vitrinei. Lățimea este cea a vitrinei si trebuie amplasată în așa fel încât să nu acopere elemente ale clădirii(ferestre, coloane, balcoane, elemente distincte) sau vitrina

·         Nu se acceptă firme din materiale fără durabilitate (pânză, poliplan, carton), iar pe arterele principale firmele vor fi tip casetă luminoasă sau litere volumetrice, litere cu dimensiunile cuprinse între 33% și 50% din lățimea vitrinei.

·         Pe clădirile de locuit care au două sau mai multe spații comerciale sau cu altă destinație, situate la parter sau mezanin, firmele se vor amplasa în mod unitar prin adoptarea unor soluții armonizate pentru toate spațiile.

·         Firmele realizate în consolă (perpendicular pe fațadă) se vor monta la înălțimea minimă de 2,5 m. de la nivelul trotuarului. Dimensiunea maximă acceptată este de 50 cm x 70 cm.

·         În cazul clădirilor amplasate pe aliniament (limita de proprietate a terenului), firmele vor putea ieși în consolă maxim 1,20 m, dar păstrând o distanță de minim 1,00 m față de planul vertical ce trece prin bordura carosabilului sau față de aliniamentul arborilor (daca aceștia există) pentru obiecte situate la mai puțin de 4,50 m înălțime.

·         Grosimea firmelor poziționate paralel cu fațada nu va fi mai mare de 0,25 m.

·         Copertinele pe care se inscripționează o firmă vor fi amplasate/ridicate de la nivelul trotuarului minim 2,50 m și vor ieși din planul fațadei maxim 1,50 m, dar păstrând o distanță de minim 1,50 m față de planul vertical ce trece prin bordura carosabilului sau față de aliniamentul arborilor (daca aceștia există).

·         Firmele luminoase pot fi amplasate doar paralel cu fațada imobilului și vor fi amplasate la minimum 3 m. de la nivelul solului. Iluminarea firmelor se va face cu becuri de tip LED. Este obligatoriu ca pe timp de noapte, intensitatea luminoasă a mijloacelor publicitare să fie redusă cu 35%.